آموزشی و علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری آسان

آموزشی و علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری آسان

سبزی های برگ سبز سالم

1- اسفناج
اسفناج یک سبزی سبز برگ دار محبوب است و به راحتی در انواع غذاها از جمله سوپ ها، سس ها، آبمیوه ها و سالادها گنجانده می شود.
پروفایل مواد مغذی آن با یک فنجان (۳۰ گرم)اسفناج خام که ۱۸۱ درصد DV را برای ویتامین K، ۵۶ درصد DV را برای ویتامین A و ۱۳ درصد DV را برای منگنز فراهم می کند، قابل توجه است.
همچنین سرشار از فولات است که نقش کلیدی در تولید گلبول های قرمز خون و پیش گیری از نقائص لوله عصبی در بارداری دارد.
یک مطالعه بر روی نقص لوله عصبی اسپینا بیفیدا نشان داد که یکی از قابل پیش گیری ترین عوامل خطر برای این وضعیت، مصرف کم فولات در طول سه ماهه اول بارداری است.
همراه با مصرف ویتامین های دوران بارداری، خوردن اسفناج راه خوبی برای افزایش مصرف فولات در دوران بارداری است.اینجارا بخوانید


2- کلم
کلم از دسته هایی از برگ های ضخیم تشکیل شده است که به رنگ های سبز، سفید و بنفش می آیند.
به همراه کلم بروکسل، کلم پیچ و کلم بروکلی به خانواده براسیکا تعلق دارد.
سبزیجات این خانواده گیاهی حاوی گلوکوزینولات هستند که طعم تلخی به آنها می دهد.
 مطالعات حیوانی نشان داده است که غذاهای حاوی این ترکیبات گیاهی ممکن است خواص محافظتی در برابر سرطان، به ویژه در برابر سرطان ریه و مری داشته باشند.
یکی دیگر از مزایای کلم این است که می توان آن را تخمیر کرد و به کلم ترش تبدیل کرد که فواید سلامتی متعددی مانند بهبود هضم و حمایت از سیستم ایمنی بدن شما را به همراه دارد. حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.


3-  سبزه های چغندر
از قرون وسطی ادعا شده است که چغندر برای سلامتی مفید است.
در واقع، آن ها دارای مشخصات مغذی قابل توجهی هستند، اما در حالی که چغندر معمولا در غذاها استفاده می شود، برگ ها اغلب نادیده گرفته می شوند.
این امر با توجه به اینکه آن ها خوراکی و سرشار از پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، فیبر و ویتامین های A و K هستند، جای تاسف دارد. فقط یک فنجان (۱۴۴ گرم)سبزی پخته شده چغندر حاوی ۲۲۰ درصد DV برای ویتامین A، ۳۷ درصد DV برای پتاسیم و ۱۷ درصد DV برای فیبر است.
آن ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های بتاکاروتن و لوتئین هستند که ممکن است خطر اختلالات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش دهند.
سبزی چغندر را می توان به سالادها، سوپ ها یا سوپ ها اضافه کرد و به عنوان یک غذای جانبی خورد.


4-  شاهی
شاهی یک گیاه آبزی از خانواده Brassicaceae است و بنابراین شبیه به آروگولا و سبزی خردل است.
گفته می شود که خواص درمانی دارد و قرن هاست که در طب گیاهی استفاده می شود. با این حال، هیچ مطالعه انسانی تاکنون این فواید را تایید نکرده است.
مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که عصاره شاهی آبی برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی و اختلال در تولید مثل و تهاجم سلول های سرطانی مفید است.
به دلیل طعم تلخ و کمی تند، شاهی یک افزودنی عالی به غذاهای با طعم خنثی است.توضیحات بیشتر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد